Ik ben Manon van Leeuwen. Eind 2019 heb ik Zustaina opgericht. Onder het motto: Gifts for Goods stellen we duurzame geschenkpakketten samen voor de zakelijke markt. Met maar één missie: zoveel mogelijk mensen enthousiast maken voor duurzaam omdat ik geloof in een mooie en schone wereld voor iedereen. Onze Zustaina kerstpakketten zijn een hit. Ons online keuzeconcept waar medewerkers kunnen doneren of zelf hun geschenk of bon kunnen kiezen, ook. We laten bedrijven zien dat je medewerkers inspireert door goed te doen en goed te geven door de verhalen achter de producten te vertellen. En dat werkt. We gaan de duurzame geschenken met de toffe verhalen daarom aanbieden in het eerste écht duurzame online spaarprogramma voor medewerkers. Met Zustaina Benefit, ons online platform waar medewerkers punten kunnen inwisselen voor duurzame cadeaus, bonnen of donaties, maken bedrijven hun medewerkers enthousiast voor duurzaam en betrekken ze hen bij hun duurzaamheidsbeleid. Een pré voor hun imago in de (arbeids)markt.
Crowdfunding gestart
Op 4 maart gingen we live op het platform van Crowd About Now,een betrouwbare en ervaren partner die de praktische zaken van de lening voor ons heeft verzorgd. Zij betalen de rente en aflossing terug en innen het geld. Zo hebben wij de relaties met onze vrienden, fans en familie zakelijk gehouden.
Campagne en crowfunding een succes
We hadden een campagne voorbereid en hadden minimaal 200.000 euro nodig om ons doel te behalen. Goed nieuws: we hebben het met een fikse eindsprint gehaald! Dubbel en dwars zelfs. We zijn zo blij met alle mensen die mee hebben gedaan. Dank. Dank. Dank.
De teller is geëindigd op 206.350 euro, waardoor wij vol enthousiasme aan de slag zijn gegaan om onze plannen werkelijkheid te maken!
Doelen en het nieuwe platform
Ons doel is om in 2030 1 miljoen mensen blij te hebben gemaakt met een duurzaam cadeau van Zustaina. Om van onze plannen werkelijkheid te maken moeten we groeien. Dit doen we door onze kerstpakkettenmarkt uit te breiden én door ons nieuwe product: Zustaina Benefit. Zustaina Benefit is een platform waar bedrijven het hele jaar de inzet van hun medewerkers duurzaam kunnen belonen. Het eerste écht duurzame online spaarprogramma voor medewerkers. Op dit platform, wat we personaliseren voor bedrijven, kunnen medewerkers punten sparen en inwisselen voor duurzame cadeaus, bonnen of donaties. Zo versterken bedrijven de binding met hun medewerkers, geven ze invulling aan groene arbeidsvoorwaarden en maken ze mensen enthousiast voor duurzaam leven en werken. Thuis en op het werk.
Met het geld dat we hebben opgehaald zijn we gestart met:
- Een nieuwe website bouwen en lanceren waarop ons aanbod beter tot zijn recht komt.
- Het Zustaina Benefit portaal bouwen en vullen met onze interessante content, challenges en producten.
- Een sales & marketing campagne starten om Zustaina Benefit onder de aandacht te brengen van de doelgroep.
Meer weten? Lees dan de achtergrondinformatie over Zustaina hieronder. 👇
Ik ben Manon en heb een droom.
Zustaina is klaar voor de volgende fase
Zustaina helpt bedrijven een woest aantrekkelijke werkgever te zijn met de leukste écht duurzame cadeaus voor medewerkers om ze blijvend te motiveren en inspireren. Dat doen we al met kerst. Maar we gaan nu een stap verder. We willen in 2030 1 miljoen medewerkers hebben geïnspireerd.
HOE HET ALLEMAAL BEGON
Zustaina is een familiebedrijf dat Manon eind 2019 opgericht heeft na het zien van de documentaire ‘Before the flood’. Ze werkt in die tijd als bestuurder in de zorg, maar gooit abrupt het roer om. Zakelijk en privé.
Van klakkeloos consumeren stapt ze over op een volledig duurzame levensstijl. Door de docu wordt ze zich bewust van de negatieve impact die wij met ons consumerend gedrag creëren aan de andere kant van de wereld. Ze besluit tot haar 50e geen nieuwe kleding meer te kopen.
Een week voor haar verjaardag verliest ze compleet onverwacht haar zus. Om met haar grote verdriet te dealen, maakt ze van haar passie een missie. Bijna een obsessie. Ze zet nog een tandje bij. Ze gaat trainingen en lezingen geven over de Verborgen Impact en ziet hoe enthousiast mensen worden.
Daar wordt Zustaina uit geboren. Sustainable Giving met de Z van haar zus.
ONS FAMILIEBEDRIJF
Door Corona maken we een vliegende start. De vraag naar duurzame thuiswerk- en borrelboxen is enorm. Vrienden en familieleden worden ingezet om te helpen inpakken. De basis voor dit gezellige familiebedrijf dat van duurzaam leven een feest maakt.
Ole rondt zijn HBO E-commerce af, terwijl hij het inpakteam aanstuurt bij Zustaina. Iris besluit na het afronden van Nyenrode accountancy de inkoop en financiën op te pakken. Ze vormen met Manon de directie van Zustaina en werken samen met een team van 6 kantoormedewerkers en 30 inpakkers. Samen laten we zien dat goed doen en goed geven, heel goed voelt.
De vraag naar duurzame eindejaarspakketten groeit. Onze Zustaina kerstpakketten zijn een hit. Ons online keuzeconcept waar medewerkers zelf hun geschenk of bon kunnen kiezen, ook.
EN NU VERDER
We laten bedrijven zien dat je met goed geven goed doet en maken de ontvangers enthousiast door altijd de verhalen achter de producten te vertellen. En dat werkt. Maar. Goed geven en inspireren kan het hele jaar door. Niet alleen met kerst. Het is dan ook tijd voor de volgende fase.
We gaan onze inspirerende verhalen en geschenken daarom aanbieden in het eerste écht duurzame online spaarprogramma voor medewerkers.
Bedrijven hebben gemotiveerde medewerkers nodig bij het halen van hun duurzaamheidsdoelstellingen. En medewerkers hechten steeds meer waarde aan groene arbeidsvoorwaarden. Met Zustaina Benefit kunnen medewerkers punten inwisselen voor duurzame cadeaus, bonnen of donaties. Bedrijven kunnen medewerkers met punten belonen voor een afgerond project of training, of punten geven als verjaardagsbudget, voor het kerstpakket of een 13e maand. Zo kunnen werkgevers doorlopend de inzet en prestaties van hun medewerkers belonen én bieden ze groene arbeidsvoorwaarden aan. Zo betrekken ze hun medewerkers bij hun duurzaamheidsbeleid, vergroten ze hun werkplezier en laten zien dat ze duurzame bedrijfsvoering serieus nemen.
Stap je in? Wil je meer weten? We spreken je graag! Neem contact met ons op.