ZustainaBox is de box met een missie. Zoveel mogelijk mensen inspireren vaker te kiezen voor duurzame producten. Beter voor je lichaam en moeder aarde.
Impact maken door te kiezen voor ZustainaBox
We believe that every sustainable choice matters
ZustainaBox maakt daarom het mooiste eco cadeau. Een feestelijk verpakte en verrassende cadeaubox met aantrekkelijke eco producten met een verhaal. Zo laten we de gelukkige ontvangers op een vrolijke manier kennis maken met duurzame producten. Zo stimuleren we vaker Duurzaam, Anders, Minder en Natuurlijk te kiezen.
Damn. It’s that easy!
We inspire to choose differently in everyday life
ZustainaBox is de box met een missie. Zoveel mogelijk mensen inspireren om duurzame keuzes te maken. Omdat elke stap telt en we zo samen de wereld een beetje mooier kunnen maken.
Wij verpakken daarom plasticvrije, plantaardige en pure producten op een duurzame, verrassende en aantrekkelijke manier als cadeau voor werknemers van bedrijven. Zo inspireren wij 10.000den mensen per jaar om voortaan andere, duurzame keuzes te gaan maken.
ZustainaBox is een initiatief van Manon van Leeuwen. Haar missie is laten zien dat duurzaam consumeren anders, leuker en beter is.
Na het zien van een confronterende docu en het plotselinge verlies van haar zus, gooide ze zelf het roer om. Ooit BMW forens in mantelpak met Chaneltas, nu vegan vintage shopper met een NS Business kaart in haar rugzak. Ze zoekt de mooiste duurzame producten voor ZUStainaBox met een knipoog naar haar ZUS.
ZustainaBox doneert 10% van haar winst aan de ZustainaFoundation. Deze Stichting heeft als doel het algemeen belang te steunen. De ZustainaFoundation is specifiek georiënteerd op de “people & planet”-gedachte. Dankzij onze klanten hebben we in 2022 ruim 20.000 euro aan goede doelen mogen schenken, die ecologische en sociale uitdagingen aanpakken.
De Sustainable Development Goals (SDG’s), zijn zeventien doelen om van de wereld een betere plek te maken in 2030. Ze zijn een mondiaal kompas voor uitdagingen als armoede, onderwijs en de klimaatcrisis. ZustainaBox heeft onderschrijft de doelen. We hebben ervoor gekozen om vier doelen (12, 13, 14 en 15) centraal te stellen bij al onze activiteiten.
In 2022 hebben we ons assessment positief afgerond. In 2023 zijn we klaar om verder te gaan als een gecertificeerde Benefit Corporation. Zo is er een onafhankelijke derde partij die onze impact beoordeelt en die ons kan helpen om steeds beter te worden. Mens en Milieu centraal stellen bij alles wat we doen. Dat willen we graag. We schreven een blog over de ins en outs van onze Bcorp certificering.
We gaan de milieubarometer gebruiken om onze eigen CO2– en milieu-impact in kaart te brengen. Met dit online monitoringsinstrument gaan we alle vragen beantwoorden rondom onze eigen impact van ons kantoor. De CO2 footprint van Zustaina wordt zo in kaart gebracht. We inspireren met onze duurzame cadeaus, mennsen vaker te kiezen voor duurzaam, maar willen natuurlijk ook onze eigen footprint zo klein mogelijk houden. Zelfs CO2 neutraal en het liefst eco-positief in 2023.
We gaan in 2023 een start maken met het assessment van Ecovadis. EcoVadis beoordeelt bedrijven op hun duurzaamheidsprestaties, waarbij 21 indicatoren verdeeld over vier thema’s worden gebruikt. Deze thema’s zijn: milieu, arbeid en mensenrechten, ethiek en duurzame inkoop. Op de CO2 uitstoot van het bedrijf wordt bovendien ingezoomd.