Zo maak je positieve impact met je hele team!
Wij zijn GenZ en we zien dat we het verschil kunnen maken
Ole & Iris – COO & CFO. Wij zijn GenZ en herkennen wat er in de arbeidsmarkt gebeurt. Onze generatie cancelt bedrijven zonder purpose en wil werken bij een bedrijf met klimaatdoelstellingen. Ook wij cancelden de ‘normale route’ na onze opleiding. Met Zustaina helpen we bedrijven inzetten op ‘play to win’ ipv ‘play to loose’. We helpen ze GenZ begrijpen.
Ik dacht dat ik mijn team nooit in beweging zou krijgen
Manon – Founder. Toen ik 10 jaar geleden voorstelde de broodjes vlees tijdens vergaderingen te vervangen voor een vega variant, werd dit een OR kwestie. De post op laten halen door de fietskoerier was te duur. Je eigen beker gebruiken op kantoor was gedoe. De airco werd een discussie. En afval scheiden een moetje. Ik hield vol. Een lange adem. Een glimlach. Beloningen. Challenges. En plezier. Dat werd een succes.
Ik dacht dat ik mijn team nooit in beweging zou krijgen
Manon – Founder. Toen ik 10 jaar geleden voorstelde de broodjes vlees tijdens vergaderingen te vervangen voor een vega variant, werd dit een OR kwestie. De post op laten halen door de fietskoerier was te duur. Je eigen beker gebruiken op kantoor was gedoe. De airco werd een discussie. En afval scheiden een moetje. Ik hield vol. Een lange adem. Een glimlach. Beloningen. Challenges. En plezier. Dat werd een succes.
Wij zijn GenZ en we zien dat we het verschil kunnen maken
Ole & Iris – COO & CFO. Wij zijn GenZ en herkennen wat er in de arbeidsmarkt gebeurt. Onze generatie cancelt bedrijven zonder purpose en wil werken bij een bedrijf met klimaatdoelstellingen. Ook wij cancelden de ‘normale route’ na onze opleiding. Met Zustaina helpen we bedrijven inzetten op ‘play to win’ ipv ‘play to loose’. We helpen ze GenZ begrijpen.
Eind 2019 richtte Manon het familiebedrijf Zustaina op. Ze werkte destijds als bestuurder in de zorg, maar gooide na het zien van de documentaire ‘Before the flood’ abrupt het roer om. Door de docu werd ze zich bewust van de negatieve impact die wij als mens met ons consumerend gedrag maken aan de andere kant van de wereld. Ze besloot tot haar vijftigste geen nieuwe kleding meer te kopen.
Een week voor haar vijftigste verjaardag verliest ze onverwacht haar zus. Haar beste vriendin. Om met dit verdriet om te gaan, stort ze zich op duurzaam leven en ontwikkelt een passie voor duurzamere producten. Ze maakt van haar passie een missie. Ze begint met het geven van trainingen en lezingen en ziet hoe enthousiast mensen worden van het onderwerp duurzaamheid. En ziet ook hoeveel weerstand het op kan leveren.
Daar werd Zustaina uiteindelijk uit geboren. Met de Z van haar zus.